Munte

Excursie foto/ video in Muntii Apuseni

Posted at June 11, 2012 | By : | Categories : Munte | 0 Comment

Data: 7-10 junie 2012
Echipa: Catalin Vasilescu, Vlad Filipas, Ioana Man, Luana Lup si prof. Gosa Marius
Locatia: Muntii Apuseni
Scopul: Excursie foto/video

In acest weekend, alaturi de trei colegi si de profesorul meu de fizica am fost intr-o excursie foto/video in Muntii Apuseni. Am plecat joi, in jurul orei 14, la Garda de Sus, urmand sa ramanem pana duminica. In prima zi nu am facut prea mare lucru, am facut de mancare si am vizitat Garda de Sus. Vineri, dis-de-dimineata, am plecat spre Pestera Scarisoara. Am ales un traseu de dificultate medie, dar numai bun pentru a face fotografii minunate. Traseul a inceput cu o urcare de vreo 150 de metri, care ne-a dus la o poiana plina cu flori, unde am facut o pauza de aprox. 30 de minute pentru a face fotografii. De aici si pana la pestera am facut doua ore si jumatate, dar cu pauze destul de lungi . Eu am mai fost la aceasta pestera acum trei ani, tot intr-o excursie cu scoala. Cand am ajuns la Pestera Scarisoara niciun turist, doar noi. Ne-am cumparat cu 7 lei fiecare cate un bilet si am coborat in pestera de gheata. Temperatura medie este de aprox. -2 grade Celsius, noi am prins o temperatura de 5 grade.

Am zabovit vreo 30 de minute prin pestera, iar apoi am urcat la Centrul de Informare, locul de unde ne-am cumparat si biletele. Am facut o scurta pauza de masa si, spre bucuria noastra, au inceput sa soseasca mai multi turisti. Profesorul ne-a propus sa ne intoarceam pe o alta ruta, iar noi am fost de acord. Pana la Garda am facut putin peste trei ore, cu tot cu pauze pentru fotografii si filmari. In total am parcurs aprox. 20 km, am urcat 880 de metri, viteza medie fiind de 3.12 km/h. In jurul orei 20 ne-am intalnit cu Horatiu Popa de la Asociatia Ecouri Verzi din Cluj-Napoca, cu care am mai fost intr-o excursie la munte in februarie 2011. In acea seara ne-am facut orez si carne de pui, o mancare delicioasa. Sambata aveam planuri mari, sa „cucerim” Varful Bihor, situat la 1849 m. Am propus sa ne trezim de dimineata si cel tarziu la 10 sa fim deja pe traseu. Traseul pana pe varf este de 15 km cu o diferenta de nivel de 1100 de metri. Avand in vedere ca toti suntem bine antrenati, nu ne facem griji. Ne culcam devreme cu gandul la marele varf. Sambata, in jurul orei 10 ieseam odihniti si pregatiti de pe poarta pensiunii. Dupa ce parcurgem 8 km pe un drum de tara, fara diferenta de nivel, incepem sa urcam intens. Pe la 1500 de metri, un vant puternic ne obliga sa incetinim putin urcarea. Dupa aproximativ cinci ore de mers, ajungem pe varful mult dorit. Stam cam o ora pe varf. Aici ne intalnim cu un grup de turisti straini care sunt prieteni destul de buni cu alcoolul. La munte nu se recomanda niciodata consumul de bauturi alcoolice, intrucat te deshidrateaza foarte tare. Dupa ce ne odihnim si facem fotografii, incercam sa coboram pe un alt traseu. Traseul prost marcat ne obliga sa ne orientam dupa propriile simturi. Pana la urma ajungem pe drumul corect, fara nicio emotie. Dupa doua ore si jumatate ajungem la Arieseni. Aici ne asteapta o masina care ne duce in Garda. In total am parcurs peste 27 de km, am urcat 1400 de metri si am avut o viteza medie de 3.4 km/h. Sambata aveam planuri mari pentru cina, insa oboseala ne-a dat peste cap planurile si am mancat orezul ramas din ziua precedenta, alaturi de niste bucati foarte bune de pui. Cu toate ca am venit de pe un traseu lung si obositor, mai repede de doi nu ne-am culcat. Duminica ne trezim mai tarziu si facem un gratar. La doi suntem preluati de un microbuz si plecam spre Medias.

Aici gasiti traseele insotie de mai multe detalii.