Concursuri MTB

Locația: Munții Bucegi
Distanța: 38 km
Diferența de nivel: aprox. 1000m

Fiecare maraton înseamnă o noua experiență, iar participarea la cât mai multe astfel de concursuri este singura cale prin care poți evolua.
Când am auzit de competiția MTB cross country de la Padina, am spus imediat ca vreau sa particip. Concursul a fost programat pe 4 august, de la ora 11.00. Am plecat din Mediaș sâmbătă, 3 august, la Predeal unde m-am întâlnit cu alți amatori de concursuri mtb, urmând ca duminică dis-de-dimineață să plecăm la Padina.

Am ajuns la linia de start în jurul orei 10.00, de la ora 10.30 a început ședința tehnica, iar la 11.00 s-a dat startul celei de-a treia ediții a Maratonului Bucegilor. Eram informat încă de acasă de dificultatea traseului și mi-am făcut propriul plan, iar scopul a fost să scot un timp undeva la sub trei ore.

Începutul a fost în forță, am plecat printre primii și foarte bine am făcut pentru că mi-am creat un mic avantaj. Până la km 12 am mers pe drum pietruit, cu excepția unei scurte porțiuni prin pădure. De la km 12 am început să urcăm intens pe drum asfaltat până la km 29 (lângă Babele). Am urcat acest segment al traseului în aprox. 90 min., puteam scoate ușor cu 10-12 min. mai puțin, însă mi-a fost frică de ce urmează. Coborârea a fost tehnică și, din păcate, am pierdut foarte mult timp din cauza lipsei de experiență. Probabil, peste jumătate din coborâre am mers pe “lângă” bicicletă, ca majoritatea cicliștilor. Oricum, sunt tânăr și am suficient timp pentru a căpăta experiența necesara.

După 2 ore și 49 min. am ajuns, fericit, la finish. Am ieșit pe locul 25 la categoria mea și pe locul 60 la general din aprox. 200 de concurenți. Din punctul meu de vedere, locul obținut este unul favorabil și mă bucur pentru terminarea a încă unui maraton.
Din punct de vedere organizatoric, acest concurs primește de la mine un minus din cauza traseului prost marcat (foarte mulți s-au plâns de acest aspect).