Munte

Posted at August 9, 2012 | By : | Categories : Munte | 0 Comment

Data: 6-9 august 2012
Locatia: Muntii Fagaras
Traseu: (triunghi rosu) Victoria-Cabana Turnuri-Cabana Podragu-Vf. Moldoveanu-Cabana Podragu-Cabana Turnuri-Victoria

Am planuit aceasta iesire cu profesorul meu de biologie inca de acum doi ani. Dupa ce ne informam despre rute, cabane si starea vremii hotaram sa plecam luni dupa-masa in marea excursie. In jurul orei 17 plecam spre Sambata de Sus. In 2 ore ajungem la Statiunea Climaterica Sambata, unde ne cazam la o pensiune de pe marginea drumului. Doamna de la receptie, foarte “bine” informata despre traseele din zonă, ne da niste sfaturi ce se bat “cap in cap” cu informatiile pe care le avem. Dupa ce vorbeste cu niste colegi, isi da seama in ce situatie tragica ne-a bagat si recunoaste ca s-a inselat. Dupa ce mancam ceva la pensiune, ne culcam cu gandul la traseul de maine. Ne trezim la 05:30, mancam ceva usor si plecam spre Victoria. In 20 min. ajungem la Victoria, dar hotaram sa mergem pe drumul forestier cu masina, pana unde se poate. Ajungem intr-un loc unde putem lasa masina si ne echipam pentru drumetie. Ne intalnim cu doi sibieni care sunt foarte veseli si nu prea au de ce. Rad de pantalonii nostri si fac glume pe seama noastra. Noi, din respect, nu le raspundem. Dupa aceasta “mica” aventura, plecam incet pe “triunghi rosu” spre Cabana Turnuri.

Pana la cabana facem patru ore. Drumul nu ni s-a parut greu, ba dimpotriva. Aici, cabanierul, destul de vesel, ne ofera un ceai rece. Ramanem vreo două ore, timp in care ne odihnim .

Inaintam pe “triunghi rosu” si in două ore ajungem la Cabana Podragu. Dupa ce ne cazam facem o scurta drumetie pana la lac. Ne intoarcem peste o ora si stam pe treptele cabanei – pentru ca nu au fost in stare sa puna niste banci. Zeci de turisti sosesc la cabana, spre surprinderea noastra. Seara mancam ce ne-am adus si ne culcam mai mai devreme pentru ca miercuri vrem sa ajungem pe cel mai inalt varf muntos din Romania.

Ne trezim pe la 08:00, mancam paine cu unt si miere, ne facem bagajele si plecam spre varf pe banda rosie. Drumul este surprinzator de usor. In aprox. patru ore, timp in care facem si o scurta pauza, ajungem pe Vf. Vistea. De pe Vistea pana pe Moldoveanu este o portiune destul de periculoasa. In 10 min. ajungem fericiti pe Vf. Moldoveanu.

Ne intalnim cu mai multe grupuri de turisti, stam 10 min. si coboram la Podragu.

Pentru ca ajungem destul de repede, in nici două ore, hotaram sa coboram si mai jos, la Cabana Turnuri. Inca un motiv pentru care ne dorim sa ajungem la Turnuri este temperatura mai ridicata. Facem o scurta pauza la Podragu si coboram la Turnuri. Aici alta viata, lucrurile merg incet, dar ne simtim mult mai bine. Aflam ca cei doi sibieni pe care i-am intalnit marti dimineata si-au lasat un rucsac pentru ca le-a fost prea greu. Oricum, cei doi au facut aprox. șapte ore pana la Turnuri, noi patru. Cabanierul vesel ne face de mancare. Ne simtim mult mai bine decat la Podragu. Pe la 10:00 ne punem la somn. Dormim pana pe la vreo 09:00, mancam cate ceva, mai povestim cu cabanierul si plecam spre masina. Facem putin peste 3 ore pana la drumul forestier. Intram in masina si plecam spre Medias.

A fost o excursie foarte frumoasa, pe care am asteptat-o doi ani.